גב אל גב: פעילות גופנית להקלה על הסובלים מכאבי גב

תוכן עניינים

כאבי גב עלולים להיות קשים ביותר ולגרום לסבל רב. אדם הסובל מכאבי גב כרוניים מכיר את דפוס הכאבים שלו ולרוב יודע כיצד להיערך אליהם ומה לעשות כשהם מתחילים. מי שהכאבים חדשים לו ונובעים מפציעה, מפגיעה או ממַנָחי גוף לקויים עלול להיבהל מאוד וימהר לצאת למסע עתיר רופאים, בדיקות וטיפולים – בחלקו מוצדק ומחלקו אפשר להימנע.

פעילות גופנית יכולה להקל את כאבי הגב, והיא חלק משמעותי בטיפול בפגיעות גב. אם אתם סובלים מכאבי גב לכרוניים, אם אתם מטפלים בהם באמצעים תרופתיים, פיזיותרפיים ואחרים, אם הכאב מקשה עליכם ואף מייאש אתכם או שאתם כבר מורגלים בו – אל ייאוש! פעילות גופנית היא הדרך הטובה ביותר לטפל בכאבי גב, למנוע אותם ואף להעלים אותם לגמרי. בואו נבדוק כיצד.

כשהגב כואב

פגיעות גב שהן תוצאה של פריצת דיסק, שברים, תזוזת חוליות או חולשת שרירים עלולות לגרום לכאבים קשים שמוקרנים אל הגפיים ומקשים על התפקוד ביום־יום. הן גם עלולות להשפיע על נקודה מסוימת בגב ולהפוך לכרוניות. אם הכאבים אינם מטופלים כראוי בחלוף הזמן, הם עלולים להחליש את שרירי הגב ולפגוע בטווח התנועה ובכושרו הפיזי של הגוף. כאבי גב הם כאבים חזקים מאוד ועלולים להשפיע לא רק על מצבם הפיזי של הסובלים מהם אלא גם על מצבם הרגשי. כל פיזיותרפיסט, כירופרקט ורופא ימליץ על הנעת הגוף להקלת הכאב, כלומר על פעילות גופנית שמותאמת למצבו של המטופל, לאופי הפגיעה בגב ולדפוסי הכאב הנובעים ממנה.

הליכה יציבה

פעילות אירובית מתונה כהליכה היא פעילות מומלצת לסובלים מכאבי גב, בלבד שאין בה מאמץ רב לגוף ובהנחה שהכאב אינו מקרין אל הגפיים ומקשה על ההליכה. הליכה יציבה המלווה בתנועות יציבות מפעילה את שרירי הגוף, תומכת ביציבותו של הגב ומחזקת אותו. אימון ההליכה מקל את הכאב ועשוי אף להעלים אותו אם הוא יום־יומי, קבוע ומתמשך.

שחייה לחיזוק שרירי הגב

השחייה היא פעילות גופנית מומלצת לטיפול בכאבי גב ולחיזוק שרירי הגב בלי להפעיל עומס רב על החוליות. סגנון שחיית חזה מומלץ למי שסובל מכאבי גב בעת ישיבה או כפיפה לְפָנים ואילו סגנון חתירה או גב מפעילים את שרירי הגב בלי להעמיס על החוליות. השהייה במים מרגיעה את הגוף ואת השרירים, מטעינה אותו באנרגיה ומשרה שלווה ועשויה להקל את הכאב ואף לסייע בתהליך ההחלמה.

תרגילי גוף טיפוליים

תרגילי גוף ממוקדי כאב בהנחיית פיזיותרפיסט או תרגילי פילאטיס מכשירים מאתגרים את טווח התנועה של הגב ומסייעים לחיזוק שרירי הגב בהתאמה לאופי הפגיעה ולדפוס הכאב. מומלץ לתרגל את הגוף בקביעות וכל עוד הטיפול והכאבים נמשכים.

הנעת הגוף לריפוי שלם

אין להמעיט בערכן של הנעת הגוף ושל הפעילות הגופנית כאמצעי לריפוי פגיעות בכלל ופגיעות גב בפרט. הנעת הגוף היא דרך יעילה להתמודדות עם כאבים שנלווים לפגיעות גב. אף שטיפול בפגיעות גב עלול לארוך זמן רב, אם הוא משולב בפעילות גופנית מתונה ובתרגילים לחיזוק השרירים הוא עשוי להקל על הכאב ואף להעלים אותו כליל ובכך לזרז את הריפוי. הנעת הגוף היא המנוע לריפוי ולמַרפא והעיסוק בה הוא הדרך הנכונה להתמודד עם התהליך כולו.

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מיון לפי

חיפוש מוצר

סנן לפי מחיר

מחיר - slider
017269

קטגוריות

קטגוריות מוצרים
דילוג לתוכן