כיצד לבחור ציוד לחדר כושר מקצועי?

תוכן עניינים

איך בוחרים ציוד לחדר כושר מקצועי מבלי לחרוג מהתקציב ועדיין לספק את צרכי הלקוחות? המשימה אמנם אינה קלה, אולם כל אחד יכול למצוא את הפיתרון המתאים לו. כמובן, אם הוא מבין את העקרונות הבסיסיים בבחירת ציוד ספורט.

אז מה כדאי לקנות ובאיזו כמות?

גודלו האופטימלי של חדר כושר ממוצע הינו כ- 600 מ"ר, במתחם שכזה ניתן למקם באופן חופשי ומרווח את מיגוון הציוד הדרוש לאימון מלא. כמובן שקיימים חדרי כושר בשטח קטן יותר שהרי גודל חדר הכושר משתנה בהתאם לכמות המנויים/מתאמנים, מיקום ומטרת השימוש (רשת מועדונים, מועדון פרטי, חדר כושר בבנין מגורים, בית מלון וכו'). אין זה באמת משנה מה גודלו של חדר הכושר שלכם כל עוד את מקצים ממוצע של כ- 5 מ"ר לכל מכשיר אימון כדי שלמתאמנים יהיה נוח בחדר הכושר ויצליחו להפיק תועלת מירבית מהאימון.

ברוב חדרי הכושר הנוסחה של 5 מ"ר אינה באמת עובדת ועל מנת לספק את דרישת הלקוחות למיגוון רחב של מכשירים, לעתים בעלי חדר הכושר מציידים אותו במספר גדול מידי של מכשירים, מה שגורם לצפיפות ואי נוחות למתאמנים.

חשוב שציוד לחדר כושר מקצועי יספק חבילה הוליסטית וכוללת שעוזרת לבנות אימון שלם הכולל אימוני כוח, שרירי ליבה וארובי.

ציוד לחדר כושר מקצועי
משקולות חופשיות, ציוד אירובי, מאמני כוח

חבילה אופטימלית צריכה לכלול:

משקולות חופשיות:

  • משקלים במשקל 4, 8, 12, 16, 24, 32 ק"ג.
  • מתקן לסקוואט
  • דדליפט וסט משקולות צלחת.

מאמני כוח:

  • תרגילי בידוד עליהם צריכים לכסות את קבוצות השרירים העיקריות
  • 4-5 מכשירים לרגליים
  • 2-3 לגב, 2-3 לחזה

ציוד אירובי:

  • אופניים
  • אליפטיים
  • סטפרים
  • הליכונים

ציוד חדש לחדר כושר או מכשירי כושר מחודשים?

שאלה חשובה נוספת היא: האם לקנות ציוד חדש לחדר כושר או מכשירי כושר מחודשים? והתשובה לשאלה זו היא שהכל תלוי בתקציב המועדון ובמה הוא מתמקד.

עבור חדר כושר הממוקם באזור סוציו אקונומי "בינוני" ומעלה, מומלץ לרכוש ציוד חדש לחדר כושר, מכיוון שמדובר במוניטין, שימור לקוחות ובידול מהמתחרים. אם המועדון מתמקד בשוק הממוקם באזור מגורים עם הכנסה ממוצעת ומטה, על מנת לאפשר דמי מנויים נמוכים אפשר לקנות ציוד מחודש זול יותר (עדיפות לציוד כושר איכותי מחודש המגיע עם אחריות).

אותו כלל חל גם על בחירת מותגי ציוד לחדר כושר. מועדון חדש בקטגוריה "מדיום פלוס" או "פרימיום" מחייב רכישת ציוד כושר של מותגים אמריקאים או אירופאים איכותיים. למועדון עם תקציב נמוך יותר שלא מאפשר לקנות ציוד חדש, אך מבקש להפריד את עצמו מהמתחרים, כדאי לרכוש מכשירי כושר משומשים/ מחודשים אמריקאים או אירופאים איכותיים.

לא משנה סוג הציוד, חדש או משומש, מה שבעיקר חשוב הוא שעליו לעמוד בתקני הבטיחות: להיות עם יסודות ומכלולים אמינים, לעמוד בביומכניקה של התנועות. "אם הציוד לא מותאם הנדסית לצירי הסיבוב במפרקים, כאשר מבצעים עליו תרגילים, שרירים בודדים מאומצים יתר על המידה עבור הלקוח, מה שמוביל בסופו של דבר לפציעה. למרבה הצער, יש דוגמאות לא מוצלחות רבות לציוד כושר כזה בשוק.

לא פחות חשוב, עיצוב ונראות

בבחירת ציוד האימון, שימו לב גם למראה האסתטי שלו, לעמידותו במגמות האופנה ובעיצוב המודרני. השילוב של צבע המסגרת והמושבים עם ערכת הצבעים של ציוד הכושר. ציוד הכושר הוא המרכיב העיקרי בנראות חדר הכושר שלכם ויתרום רבות לאולם הנראה מסוגנן ויקר, מה שכמובן מושך ומזמין לקוחות. ישנם גם מותגים שמוכנים לספק ציוד אימון בצבע מותאם אישית שיעזור לאבזר את חדר הכושר בצבעי האירגון.

מכשירי כושר מחודשים

לסיום – שרות! שרות! שרות!

רכישת ציוד לחדר כושר מקצועי הנה השקעה לטווח ארוך. חשוב לבחור ציוד מספק עם עשרות שנות נסיון שהוכיח מתן שרות אמין לציוד אותו רכשתם. ספק ציוד כושר מקצועי ידע להעניק לכם גם ייעוץ טכני בתכנון ועיצוב חדר הכושר.

הציוד צריך לשרת אתכם שנים רבות לכן תמיכה ושירות מהיר בכל חלקי הארץ חשובה מאוד לשביעות רצונכם גם בעתיד הרחוק.

בריאות והצלחה!

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מיון לפי

חיפוש מוצר

סנן לפי מחיר

מחיר - slider
017269

קטגוריות

קטגוריות מוצרים
דילוג לתוכן