Facebook Pixel Code

כמובן שניתן להקים חדר כושר ביתי באמצעות הרחבה או שיפוץ של הבית שלכם, אולם יותר פשוט למצוא חדר פנוי או אפילו פינה שתוכלו להציב בה מספר מכשירי כושר.

אז איפה כדאי להקים חדר כושר ביתי?

יתכן והשטח הפנוי בביתכם מוגבל, אולם אם אתם בתהליך של הרחבה או שיפוץ, האופציות שלכם תהיינה מאפשרות יותר. הסבת חניה לטובת חדר כושר ביתי, היא די פופולרית. כמו כן, הוספת מבנה חיצוני בגינה .

  • יש לקחת בחשבון התקנה של ציוד כושר כבד. הקמת חדר הכושר בקומה תחתונה או קומת כניסה נוחה יותר, מקלה על התהליך וחוסכת את נשיאתו של ציוד כושר כבד לקומות עליונות.
  • אם אתם מתכננים להשתמש בחדר הכושר שלכם מוקדם בבוקר לפני ששאר בני המשפחה שלכם מתעוררים, חשוב שתוודאו שהוא רחוק מחדרי השינה שלהם... מכשירי חתירה והליכונים עלולים להרעיש, במיוחד אם הם נמצאים בקומה שמעל החדרים.

כמה מקום נדרש כדי לבנות חדר כושר ביתי?

לרוב המכונות נדרשים לפחות 2 מ"ר ומומלץ לקחת זאת בחשבון מראש. לחלק מהציוד אף ידרש מקום נוסף לתנועה במהלך הפעילות.

אם אין לכם אפשרות לפנות חדר שלם לטובת אימונים, ניתן לחלוק את החלל עם משרד ביתי או אחד מהחדרים הפנויים למחצה. רק זכרו לתכנן את החלל בקפידה כדי שלא תעמיסו מידי על החדר.


הסבת חניה סגורה או מחסן לחדר כושר ביתי

אם יש לכם חניה סגורה או מחסן שאינו בשימוש, אלה יכולים להוות את אחד מהמקומות הטובים ביותר להקמת חדר הכושר. הרצפה נבנתה כדי לשאת משקל של מכונית, כך שאין חשש לגבי חוזק המבנה. כמו גם קירות הבלוקים החזקים מתאימים לתליית ציוד עליהם.




כמה יכול לעלות חדר כושר ביתי?

עלות חדר כושר ביתי תלויה בערכה שאתם בוחרים. זו הסיבה שחשוב להיות מדויקים ולהקפיד על תכנון נבון של החלל. אם אתם עושים אימון אירובי בדרכים אחרות (ריצה בשטח או שחיה), אל תבזבזו מקום או כסף על הליכונים ומכונות יקרות.

אם אתם רוכשים ציוד מיקצועי לחדר כושר, אל תחסכו - בדקו שיש לו את כל הפונקציות שאתם צריכים (שעוני דופק, תוכניות אימון, חיבור לאפליקציות כושר וכו').




כיצד לבחור את הציוד המתאים

בחירת מכשירי כושר ביתיים תלויה בעיקר בחלל הפנוי שיש לכם וכמובן בתקציב. יחד עם זאת, אם אתם רוצים שחדר כושר שלכם יספק לכם אפשרויות לאימונים ושמירה על כושר כללי טוב, הצרכים הבסיסיים הם:

ציוד אירובי

מומלץ לכולם לעשות 150 דקות של פעילות גופנית קרדיווסקולרית בשבוע. הליכה/ריצה על הליכון, חתירה, שימוש באופני כושר, דריכה על טורבו טריינר או סטפר, או קפיצה על הקרוס טריינר, כולם יעלו את הדופק וישרפו שומן, וכך גם שימוש בשק אגרוף או אופני כושר. אם אין לכם מספיק מקום למכשירי כושר, פשוט וודאו שיש מקום איפשהו לאימונים אירוביים (לדוגמה ברפיס, קפיצות כוכב - אפילו רק ריצה במקום).


למה כדאי לכם לקנות הליכון?

הרבה יותר קל להתמיד באימון ריצה בבית, ניתן לעשות זאת בכל מזג אוויר ובכל שעה שמתאימה לכם ביום.

זה לא אומר שלריצה בחוץ אין את היתרונות שלה, כמובן שיש! קודם כל זה בחינם ויש מגוון מסלולים, ומלבד זאת אימוני ריצה בחוץ מאפשרים להתכונן טוב יותר לתחרויות ומרתונים.




איזה סוגים של הליכונים קיימים?

קודם כל כדאי לכם להגדיר מהם הצרכים המדויקים שלכם ולפיהם להתאים את סוג הליכון כושר ביתי שיענה עליהם בצורה הטובה ביותר.

הליכונים שולחניים: הליכונים שולחניים או רפידות הליכה הם אופציה מעולה לאימון בבית או במשרד. הוכח שהליכה בקצב עדין מגבירה את היצירתיות, פרודוקטיביות וגם משפרת את בריאות והרווחה הכלליים.

הליכונים ממונעים: עם מנועים מובנים ממגוון כוחות שונים, החגורה מסתובבת סביב עצמה במהירות שנבחרה על ידך. מושלם להליכות או ריצות בודדות, הליכונים אלה יכולים לנוע בין 1 ל-22 km/h.

הליכונים מעוקלים: הטרנד האחרון של הליכונים. הליכונים בעלי כוח עצמי ומעוקל מאפשרים לך לרוץ בסגנון ריצה טבעית.


לאילו תכונות צריך לשים לב בבחירת הליכון?

  • כמעט לכל הליכון יש קונסולה מובנת כלשהי, שבה אתם יכולים להשתמש כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ולשמור על מוטיבציה.
  • הטכנולוגיה תמיד משתנה וקונסולות יכולות כעת לנוע בין צג TFT בסיסי בגודל 5 אינץ' לצג HD בגודל 22 אינץ' עם מגוון פונקציות ואפליקציות בידור.
  • לפני הרכישה רצוי לסקור את תוכניות האימון. רוב הקונסולות מגיעות עם תוכניות אימונים מותקנות מראש ותמיד כדאי לבדוק כמה תוכניות יש והאם המכשיר כולל מד דופק.
  • סטטיסטיקות. ודאו שהקונסולה מספקת לכם לכל הפחות את הנתונים הסטטיסטיים שלכם בזמן אמת; זמן, מרחק, מהירות, התנגדות, דופק, קלוריות ו-וואט.
  • בדקו אילו אפליקציות כלולות, זה יכול להיות דברים כמו Kinomap, Amazon, Netflix, Spotify, Facebook, Twitter ואינסטגרם. בדקו גם אם לקונסולה יש רמקולים מובנים או יציאה לחיבור המכשיר או האוזניות שלכם.

ציוד כוח לחדר כושר ביתי

כל מי שעוסק בהרמת משקולות חייב סט איכותי של משקולות, אבל אל תטעו לחשוב שהמשקולות מיועדות רק למי שמחפש לבנות מסת שריר. כוח השרירים חשוב לכושר הכללי ולשמירה על מפרקים בריאים.

מכשיר מולטי טריינר ביתי משלב אימונים פונקציונליים לכל קבוצות השרירים העיקריות שלכם. עם זאת, הם יכולים להיות גדולים, יקרים וקשים להתקנה. מכשירים לחיזוק שרירי הבטן יכולים להיות חלופה טובה, המאפשרת לכם להשתמש במשקל הגוף כדי להתאמן.

אם השטח (והתקציב) מוגבלים, משקולות חופשיות כגון משקולות יד (דמבלים) וקטלבלס מתאימים יותר. חפשו אפשרויות שמגיעות עם מתלים או מערכות אחסון משלהן כדי לשמור על סדר בחדר הכושר שלכם.


סוגי משקולות

בחירת משקולות יכולה להיות מעט מורכבת...בעיקר כי ממבט ראשון כולן נראות דומות וקשה להבין את הסיבה להבדלים במחירים. בפועל יש הרבה פרמטרים כמו - צורה, איכות החומרים, עובי השכבות, עמידות -המשפיעים על המחיר.

שתי הקטגוריות העיקריות של משקולות הן משקולות קבועות ומשקולות מתכווננות. זה מחלק את המשקולות לאלו שמגיעות עם משקל קבוע, ובדרך כלל, אתם תקנו כמה זוגות מהן כדי לקבל מגוון משקלים, וכאלה מתכווננות שבהן אתם קונים סט או מערכת המאפשרת לכם להתאים את המשקל בזוג אחד של משקולות. שתי הקטגוריות מציעות מגוון סוגי משקולות שונים.




משקולות משושה

משקולות משושה הן הסוג הנפוץ ביותר בקרב משקולות במשקל קבוע. בדרך כלל זו האופציה הזולה ביותר שמביאה את רוב האנשים אליהם, במיוחד אם הם לא בקיאים בהבדלים בין משקולות משושה לסוגים היקרים יותר. הודות לצורתן המשושה, הן אינן מתגלגלות כאשר מניחים אותם על הרצפה. זה גם הופך אותן למושלמות לתרגילים שדורשים יציבות כמו שכיבות סמיכה עם משקולת.

הצורה המשושה הופכת אותן קלות לאחסון, גם ללא מתלה - אפשר להניח אותן אחת על השניה. משקולות משושה משלבות ציפוי גומי עמיד שהופך אותן לשקטות לשימוש, מגן על הרצפה מפני נזק ומונע חלודה. בנוסף, הידית המקומטת מציעה אחיזה עילאית, ומוודאת שהמשקולת לא תחליק מהידיים שלכם. חסרון אחד של צורת המשושה הוא שהקצוות נשחקים הרבה יותר מהר מאשר משקולות עגולות.

יתרונות: הן לא מתגלגלות, קלות לאחסון אחת על השניה,משקולות הזולות ביותר עם משקל קבוע, מותאמות לתרגילים כמו שכיבות סמיכה עם משקולת, מצופות בגומי עמיד.

חסרונות: הקצוות של הצורה המשושה נוטים לבלאי.


משקולות יד מקצועיות

משקולות יד מקצועיות דומות בתכונות למשקולות משושה - ציפוי גומי וידית מסולסלת - אבל עם הבדל אחד עיקרי שמשפיע על הפונקציונליות שלהן.

צורתן של משקולות יד מקצועיות היא עגולה, כלומר... הן מתגלגלות. זה לא בהכרח חיסרון כי אתם יכולים להשתמש בהן לתרגילים כמו גלגל בטן. הצורה העגולה הופכת אותן לפחות מועדות לבלאי ולכן הן אופציה עמידה יותר.

משקולות יד מקצועיות (כמו משקולות משושה) עשויות מברזל יצוק ומצופות בגומי עבה ועמיד המונע נזק לרצפה, חלודה ורעש.

יתרונות: הן עמידות יותר מפני שחיקה, יכולות לשמש לתרגילי גלגול, מצופים בגומי עמיד, עמידות יותר בהשוואה למשקולות משושה.

חסרונות: הן יכולות להיות יקרות יותר ממשקולות משושה, עלולות להתגלגל כשהן מונחות על הרצפה / מאוחסנות.


משקולות TPU

פוליאוריטן תרמופלסטיTPU הוא אלסטומר תרמופלסטי רב תכליתי עם עמידות וגמישות גבוהים.

בניגוד לגומי, אין לו ריח, הוא עמיד מאוד בפני שריטות, שמנים ושומנים והצבע שלו לא נמוג עם הזמן. משקולות TPU מכוסות בשכבה עבה של ציפוי TPU שהופכת אותן לחזקות ועמידות במיוחד.

הפונקציונליות שלהן דומה למשקולות יד מקצועיות ניתן להשתמש בהן בתרגילי גלגול; עם זאת, ציפוי ה-TPU שלהם הופך אותן לעדיפות על כל ציפוי גומי. ניתן להשתמש במשקולת TPU גם בבית וגם בחדר כושר מקצועי הודות לאחריות המסחרית המלאה שלהן.

ייצור TPU יקר יותר בהשוואה לגומי, מה שמשפיע גם על מחיר שלהן, והופך אותן למעט יקרות בהשוואה למשקולות משושה ומשקולות מקצועיות. הן נמכרות גם כמשקולת בודדת, אז זכרו לקנות 2 אם אתם צריכים זוג.

יתרונות: אין ריח, ציפוי TPU עמיד וחזק במיוחד, עמידות מאוד מפני שחיקה, יכולות לשמש לתרגילי גלגול, עמידות גבוהה לשריטות, יציבות צבע מעולה, עמידות בפני שמנים ושומנים, אחריות מסחרית .

חסרונות: הן יקרות יותר ממשקולות משושה ומשקולות מקצועיות ויכולות להתגלגל כשהן מונחות על הרצפה / מאוחסנות.


משקולות מתכווננות

יש מגוון משקולות מתכווננות בשוק, כך שתוכלו למצוא גם צלחות מצופות ברזל וגם צלחות מצופות גומי. בהתאם לגודל ולחומרים המחירים משתנים, אולם הן תמיד זולות יותר מרכישת סט של משקולות במשקל קבוע, מה שהופך אותן לאופציה מושלמת תקציבית למתחילים.

אם אתם מרימים משקל כבד, ייתכן שזו לא הבחירה האידיאלית עבורכם. למרבה הצער, מערכת התאמת המשקל אינה יעילה במיוחד ונגזל הרבה זמן אימון כדי להחליף את הצלחות ולהתאים את המשקל בין כל תרגיל ותרגיל. זו הסיבה שאם אתם חובבי כושר מתקדמים יותר, אולי תרצו לשקול רכישה של סט משקולות במשקל קבוע.

הן זולות יותר בהשוואה לסט משקולות במשקל קבוע, משקל מתכוונן, חוסך מקום, אבל יכול לקחת הרבה זמן כדי לשנות את הצלחות ולהתאים את המשקל, פחות עמידים ממשקולות במשקל קבוע.




מתיחות ואימוני גמישות

גוף גמיש נוטה פחות לסבול מפציעות ויוביל ליציבה טובה יותר. מתיחת הגוף אינה דורשת ציוד מיוחד, אך בהחלט כדאי להשקיע במזרן כדי להפוך את הישיבה או השכיבה על הרצפה לנוחה יותר. אתם יכולים גם לקנות רצועות התנגדות, כדורי אימון, מחצלות יוגה ורולים, כדי לסייע באימוני מתיחות ואימוני כוח.

לא לשכוח מנוחה

מנוחה אינה פחות חשובה לבריאות מאשר כושר ופעילות. אז למה לא להשקיע בכיסא עיסוי (או כרית עיסוי), סאונה ביתית, או אפילו משהו פשוט כמו מפזר ארומתרפי ותאורת מצב רוח? כל אלה יעשירו פלאים את חוויית האימון ויהוו תוסף נהדר לכל חדר כושר ביתי.

תקרות וקירות בחדר כושר ביתי

ייתכן שתרצו לתלות משהו על הקירות או התקרות של חדר הכושר שלכם, כגון שקיות אגרוף. אם אין לכם קירות העשויים בלוקים מוצקים, תצטרכו לחזק את הקירות ולאבטח פריטים כבדים.

כמו כן, כדאי להתייחס לאיטום הרעש של החדר.




איזה ריצוף לבחור לחדר כושר ביתי?

כשאתם בוחרים ריצוף לחדר הכושר שלכם, עליכם לוודא שאתם שהמוצר עמיד בפני החלקה ומסוגל לעמוד בכובד של משקולות וציוד כבדים.

שטיח מהווה בחירה שאינה מומלצת מכיוון שקשה לשמור עליו נקי. כמו כן, תרצו להימנע מאריחי פורצלן, אבן או קרמיקה שייסדקו אם תפילו עליהם משקולות.

הבחירה הטובה ביותר זו ריצפת גומי מיוחד לחדרי כושר.

Go Top